miercuri, 1 septembrie 2010

Titanic sau Star Trek?



Ati fost vreodata curiosi sa aflati cati romani isi dau cu parerea in bloguri? Eu da si iata ce am gasit pe siteul http: //www.zelist.ro/blog/:

"Cati bloggeri incap intr-o barca? Sau, si mai bine, in cate barci incap toti bloggeri?


1. La momentul actual toti bloggerii din Romania nu ar incapea pe nici un stadion din Romania. Abia ar incapea pe Alliantz Arena (54000 bloggeri vs 66.000 locuri)

2. Daca ar fi sa ne raportam doar la bloggeri activi, acestia ar ocupa circa 600 de sali de clasa sau 4200 de masini (5 in masina) – adica o coloana de 21 de kilometric bara la bara – sau o cladire de birouri cu 82 de etaje (de 4 ori inaltimea BRD Tower)

3. Daca toate posturile din luna aprilie ar fi transcrise in carti s-ar obtine o bliblioteca cu 160 de volume (de 350 pagini, 4 posturi/pagina) la care s-ar mai adauga inca vreo 50 de volume de comentarii

4. Daca i-am lua in considerare doar pe bloggerii constinciosi (minim 10 posturi/luna) si ar fi sa ii recompensam cu un spectacol la Sala Polivalenta (cam greu de gasit trupa preferata a tuturor) – atunci acestia abia ar incapea pe cele 6000 de locuri.

5. Un post la 12 secunde, un comentariu la 17 secunde, iar daca socotim si noii colegi de pe Twitter, mai trebuie sa numaram si un twitt la mai putin de 2 secunde.

In privinta platformelor utilizate de romani:

1. Blogspot.com este liderul absolut – mai mult de jumatate din bloggeri (indiferent daca ne raportam la total sau doar la cei activi) optand pentru aceasta platforma

2. Blogspot si Wordpress.com – numarul 2 in preferintele romanilor, aproximativ 22-23% - reprezinta peste 75% din totalul blogurilor

3. Platformele autohtone (weblog.ro, ablog.ro, haipa.ro) reprezinta sub 5% din totalul blogurilor, iar daca este sa ne raportam la blogurile active sau la heavy-blogger aceste cifre sunt inca si mai mici (sub 1.5%, respectiv sub 0.7%), semn ca aceste platforme tind sa fie abandonate

4. Blogurile gazduite pe domenii si subdomenii proprii tind sa fie bloguri active, fiind preferate de bloggeri cu activitate sustinuta (peste 30% din heavy blogs sunt in aceasta categorie, desi din masa totala ele reprezinta sub 19%)

5. Aceste bloguri (domenii/subdomenii proprii) sunt genereaza peste 40% din continut, si aproape 90% din comentarii.

Pentru a va da posibilitatea sa va faceti propriile analize, va oferim si datele brute.

Mentionam ca pentru realizarea acestui studiu s-a utilizat baza Zelist, asa cum era ea la momentul 18 mai 2010.

S-au definit ca bloguri active toate blogurile care au postat minim 3 posturi de la 1 februarie 2010.

S-au definit ca bloguri heavy acele bloguri care au avut in intervalul 1-30 aprilie un numar de minim 10 posturi publicate. "


PS: Raspunsul este: 6 Titanic-uri doar pentru bloggeri activi. Sau o flotila de 20 USS Enterprise din Star Trek. "

Impresionant, nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu